Documente la zi
Hotarari Consiliului Local nr. 7-15 din 27 martie 2025
Hotararea-Consiliului-Local-nr-7-din-27-martie-2025 Hotararea-Consiliului-Local-nr-8-din-27-martie-2025 Hotararea-Consiliului-Local-nr-9-din-27-martie-2025 Hotararea-Consiliului-Local-nr-10-din-27-martie-2025 Hotararea-Consiliului-Local-nr-11-din-27-martie-2025 Hotararea-Consiliului-Local-nr-12-din-27-martie-2025 Hotararea-Consiliului-Local-nr-13-din-27-martie-2025 Hotararea-Consiliului-Local-nr-14-din-27-martie-2025 Hotararea-Consiliului-Local-nr-15-din-27-martie-2025
Procese verbale pentru completarea Biroului electoral ale secțiilor 351 și 352
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPTIE NR 62 - HORODNIC DE JOS PROCES-VERBAL-pt-completarea-Biroului-Electoral-al-sectiilor-de-votare-nr-351-352
Proiect de hotărâre privind darea în administrare a pădurii comunale
proiect-de-hotarare-de-dare-in-administrare-a-padurii-comunale
Proiect de hotărâre privind aprobarea situatiilor financiare pe trim 1 an 2025
proiect-de-hotarare-privind-aprobarea-situatiilor-financiare-pe-trim-1-an-2025
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții
proiect-de-hotarare-privind-modificarea-organigramei-si-statului-de-functii
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local
proiect-de-hotarare-privind-rectificarea-bugetului-local
Proiect de hotărâre privind abrogarea hcl nr. 17 din 2024
proiect-de-hotarare-privind-abrogarea-hcl-nr-17-din-2024
Proiect de hotărâre privind aprobarea solicitarii comunei Horodnic de Sus de traversare a conductei de gaz
proiect-de-hotarare-privind-aprobarea-solicitarii-comunei-Horodnic-de-Sus-de-traversare-a-conductei-de-gaz
Proiect de hotărâre privind aprobarea traversarii conductei de gaz pe raza comunei
proiect-de-hotarare-privind-aprobarea-traversarii-conductei-de-gaz-pe-raza-comunei
Dispoziție de convocare a consiliului local pentru data de 30 aprilie 2025
dispozitie-privind-convocarea-consiliului-local-pentru-data-de-30-aprilie-2025
Codul Administrativ
- Art. 104. – Statutul unităţii administrativ-teritoriale
(1) Consiliul local, respectiv consiliul judeţean, aprobă statutul unităţii administrativ-teritoriale, prin hotărâre care se poate modifica şi completa, în funcţie de modificările apărute la nivelul elementelor specifice ale acestora. Acesta cuprinde date şi elemente specifice prin care unitatea administrativ-teritorială se distinge în raport cu alte unităţi similare, precum şi prevederi privitoare la:
a) reşedinţa şi însemnele specifice ale unităţii administrativteritoriale şi modalităţile de utilizare a acestora, conform prevederilor legale;
b) autorităţile administraţiei publice locale, sediul acestora, date privind constituirea şi organizarea autorităţilor administraţiei publice locale;
c) întinderea şi delimitarea teritorială a unităţii administrativteritoriale, localităţile componente, amplasarea acestora, prezentarea grafică şi descriptivă, distanţa dintre localităţile componente, rangul unităţii administrativ-teritoriale, stabilit potrivit prevederilor legislaţiei privind amenajarea teritoriului naţional;
d) date privind înfiinţarea unităţii administrativ-teritoriale, prima atestare documentară, evoluţia istorică;
e) criteriile potrivit cărora se poate conferi şi retrage persoanelor fizice române sau străine, calitatea de cetăţean de onoare pentru unitatea administrativ-teritorială respectivă;
f) componenţa şi structura populaţiei unităţii administrativteritoriale, defalcate inclusiv pe localităţi componente; aspectele privind numărul populaţiei se actualizează în urma recensământului în vederea respectării dreptului cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale de a folosi limba sa maternă în relaţia cu administraţia publică locală şi cu serviciile publice deconcentrate;
g) căile de comunicaţie existente şi categoria acestora;
h) date privitoare la principalele instituţii din domeniul educaţiei, cercetării, culturii, sănătăţii, asistenţei sociale, presei, radioului, televiziunii şi
altele asemenea;
i) principalele funcţiuni economice, capacităţi de producţie diversificate din sectorul secundar şi terţiar, precum şi din agricultură;
j) serviciile publice existente;
k) informaţii privind bunurile din patrimoniul unităţii administrativteritoriale;
l) informaţii relevante privind societatea civilă, respectiv partidele politice, sindicatele, cultele şi organizaţiile non-guvernamentale care îşi
desfăşoară activitatea în unitatea administrativ-teritorială;
m) modul de cooperare sau asociere, după caz, cu persoane juridice de drept public sau de drept privat române sau străine;
n) procedura privind atribuirea şi schimbarea denumirilor de străzi, pieţe şi de obiective de interes public local;
o) modalităţi de consultare a populaţiei unităţii administrativteritoriale pentru probleme de interes local sau judeţean, după caz;
p) procedura privind acordarea titlului şi certificatului de fiu/fiică al/a comunei, oraşului, municipiului sau judeţului ori cea privind acordarea titlului de cetăţean de onoare.
(2) Statutul unităţii administrativ-teritoriale cuprinde, în mod obligatoriu, elementele locale de identitate de natură culturală, istorică, obiceiuri şi/sau tradiţii pe baza cărora se pot dezvolta programe, proiecte sau activităţi, după caz, a căror finanţare se asigură din bugetul local.